EKRANLA DEĞİL AKRANINLA OYNA!

      EKRANLA DEĞİL AKRANINLA OYNA!


Proje, Okul Rehber Öğretmenimiz Fatma Kevser Şahin'in kuruculuğunda, okulumuzun tüm öğretmenlerinin iş birliği ile gerçekleştirilmektedir. Tüm öğrencilerimizi ekrandan uzaklaştırıp, akranlarıyla oynamaya teşvik ediyoruz...  

Mutluluk Palyaçosu ile orff çalışmaları ve dramatik oyunlar oynayan çocuklar, akranlarıyla oynamanın ne kadar zevkli olduğunun bir kez daha farkına vardılar. Okulumuzun ara parkında proje çalışmaları devam etmektedir. 

Proje hakkında

Aileler çocuklarının telefonu ilk kez ellerine alışlarını, bilgisayarda ilk oyun oynayışlarını, ilk kez tablet isteyişlerini, ilk kez televizyon izleyişlerini keyifle karşılarlar. Ancak zamanla dijital görüntülerin keyfine varan çocukların; aileleri kendilerine model olmaz, yemek yedirirken ekranı bir araç haline getirir, dijital aletlerin asıl amaçlarını anlatmaz, riskler konusunda çocuklarını bilgilendirmez ve ekranı yasaklamak yerine çocuklarının alternatif eğlenceli zaman geçirme yöntemi bulmalarına yardımcı olmazlar ise; çocukların gün geçtikçe ekran başında geçirdikleri süre kontrolsüzce artar ve bu kontrolsüzlüğün sonu ne yazık ki bağımlılıkla biter. Bunun sonucunda bağımlı çocuklar gerçek hayatta akranlarıyla oynamaktan bile tat alamaz hale gelirler. Amacımız; çocuklarımızı teknolojinin olumsuz etkilerinden uzaklaştırmaya çalışarak- yasak koymadan- çocuklarımızın arkadaşlarıyla-aileleriyle verimli zaman geçirmelerini sağlamak. Teknolojik aletlerin oyuncak olmadığını anlatmak.

HEDEFLER

1. Teknolojinin doğru kullanımı konusunda öğrencilerimizi ve ailelerini bilinçlendirmek.
2. Aile içinde öğrencilerimizin ve ebeveynlerinin ekran kullanım alışkanlıklarını gözden geçirmelerini sağlamak.
3. Öğrencilerimizin sanal oyunlar yerine gerçek hayatta arkadaşlarıyla oyun oynamalarını sağlamak.
4. Öğrencilerimizi ilgi ve yeteneklerine uygun sosyal, sportif, kültürel ve sanatsal faaliyetlere yönlendirmek.
5. Öğrencilerimizin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak.
6. Küçük yaşlarda ekran bağımlılığı oluşan; sonrasında Dil ve Konuşma Güçlüğü ile Atipik otizm...vb rahatsızlık belirtileri gösteren öğrencilerimizin olumlu yönde ilerleme göstermelerini sağlamak.
7. Öğrencilerimizin sanal ortamda yabancı kişilerle iletişim kurmalarını ve onları model almalarını engellemek.
8. Yaşamı seven, bilinçli ve duyarlı yarının büyüklerini yetiştirmek.

ÇALIŞMA SÜRECI

Proje başlangıç tarihi: 15/11/2019
Proje çalışmalarımız ile ilgili afiş hazırlanması ve paylaşılması
Okul tanıtımı yapılması
Kasım/ Aralık 2019- Öğretmen bilgilendirme çalışmaları (Seminer)
Ocak/ Şubat 2019- Veli bilgilendirme çalışmaları ( Afiş, broşür, seminer, pano)
Ocak/ Şubat 2019- Proje konusu çerçevesinde sınıf içi öğrenci gözlemleri ile bireysel-grup, öğrenci- veli rehberlik görüşmeleri ( Ekran kullanımı fazla olan öğrencilerin belirlenmesi)
Ocak/ Mayıs 2019- Öğrencilere evde, okulda hikayeler okunması ve öğrencilerin bu hikayeleri anlatmalarının sağlanması
Ocak/Mayıs 2019- Ekran olmadan evde 1 saat oyun (Velilerin çocuklarıyla evde en az 1 saat oyun oynaması)
Ocak/ Mayıs 2019-Her ay eski çocuk oyunlarından birinin sınıf sınıf okul ortak oyun alanında ya da okul bahçesinde oynanması (Mendil kapmaca, istop, çatlak patlak, körebe..vb)
Mart/ Mayıs 2019- Ortak okulumuz öğrencileriyle okullarımızda bir araya gelerek sınıf sınıf çocuk oyunlarının oynanması

BEKLENEN SONUÇLAR

Model olma
Farkındalık yaratma
İşbirliği
Yardımlaşma
Özgüven
Kendini ifade edebilme
Yaratıcı düşünme
...Sonuç olarak mutlu öğrenciler, mutlu yarınlar..

                                                                                          Fatma Kevser ŞAHİN

                                                                          Rehber Öğretmen ve Psikolojik Danışman


02-02-202002-02-202002-02-202002-02-202010-01-2020



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi